Юридичне бюро Володимира Яблонського

Блог для оперативного інформування про нашу діяльність та про події в галузі права.

четвер, 2 квітня 2009 р.

"Адвокат" з Конституційного Суду України. Державний службовець грубо порушив закони України.

В провадженні Печерського районного суду м. Києва перебуває кримінальна справа 1-35/09(№1-1009/08) по обвинуваченню громадянина М. у вчиненні злочину, передбаченого частиною першою статті 286 Кримінального кодексу України.
В якості представника потерпілого Журавля В.В. судом допущено до участі у справі Гергелійника В'ячеслава Олександровича, наукового консультанта судді Конституційного Суду.
У відповідності з частиною третьою статті 25 Закону України «Про Конституційний Суд України» науковий консультант судді Конституційного Суду України є державним службовцем.
Згідно із частиною першою статті 16 Закону України «Про державну службу» державний службовець не має права вчиняти дії, передбачені статтями 1 і 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією".
Пунктом б) статті 5 Закону України "Про боротьбу з корупцією" встановлено, що державний службовець не має права виконувати роботу на умовах сумісництва (крім наукової, викладацької, творчої діяльності, а також медичної практики).
У відповідності з частиною другою статті 2 Закону України «Про адвокатуру» адвокат не може працювати в суді, прокуратурі, нотаріаті, органах внутрішніх справ, служби безпеки, державного управління .
Згідно інформації розміщеної на сайті Конституційного Суду України (станом на 19 січня 2009 року) Гергелійник В'ячеслав Олександрович дійсно працював науковим консультантом судді Конституційного Суду України Домбровського І.П. на час допуску його до участі у справі в якості представника потерпілого. Ця інформація щезла з сайту Конституційного Суду України після того, як Служба безпеки України почала розслідування обставин такої діяльності державного службовця ІІІ рангу Гергелійника В.О..
В той же час згідно даних Вищої кваліфікаційної комісії адвокатури при Кабінеті Міністрів України розміщених на сайті цієї організації в мережі Інтернет Гергелійник В'ячеслав Олександрович є адвокатом з 26.10.2006 - свідоцтво №3125, видане КДКА Київської області.
Факт того, що Гергелійник В.О став адвокатом вже працюючи науковим консультантом судді Конституційного Суду України (з вересня 2006 р.) підтверджується інформацією, розміщеною на сайті Верховного Суду України в документі під назвою "Список осіб, зарахованих до кадрового резерву на заміщення посад суддів загальних місцевих судів міста Києва станом на 1 липня 2008 року", де відомості про вказану особу як кандидата на посаду судді районного суду м. Києва, розміщені під номером 95.

Для довідки:

Акти Кабінету Міністрів України про присвоєння рангів державного службовця Гергелійнику В.О.:

Мітки: , , ,

середа, 1 квітня 2009 р.

Чи розпалює міжнаціональну ворожнечу Голова Верховної Ради України В. Литвин?

Згідно повідомлення інформаційного агентства УНІАН від 14 березня 2009 р. «Литвин: росіяни не повинні вважатися національною меншиною» 12 березня 2009 року Голова Верховної Ради України Володимир Литвин, у прямому ефірі на ТРК «Чорноморська» в м. Сімферополі заявив, що він створить російськомовну версію веб-сайту Верховної Ради, а також зробив наступну заяву:
«треба припинити боротися з мовами в Україні. Я виходжу з того, що людина, припустимо, росіянин за національністю, не може називатися представником національних меншин. У нас так склалося, історично склалася двомовність, по суті справи, представництво цих великих, говоритимемо науковою мовою, етносів, і когось кривдити, говорити, що ти меншина, ну, я вважаю, абсолютно неправильно. Цього допускати не можна».
У відповідності з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною першою статті 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Частиною другою цієї статті встановлено, що не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
В Україні мешкають такі національні меншини - білоруська, болгарська, гагаузька, грецька, єврейська, кримськотатарська, молдавська, німецька, польська, російська, румунська, словацька та угорська.
Таким чином, якщо публічні заяви Голови Верховної Ради України В. Литвина щодо створення тільки російськомовної версії веб-сайту Верховної Ради України, а також те, що росіяни, які мешкають на території України, не є національною меншиною, дійсно мали місце, то це є умисними діями, спрямованими на розпалювання національної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, а також пряме обмеження прав білоруської, болгарської, гагаузької, грецької, єврейської, кримськотатарської, молдавської, німецької, польської, румунської, словацької та угорської національних меншин та встановлення прямих привілеїв громадянам, які належать до російської національної меншини за ознаками етнічного походження та за мовними ознаками.
Чи робив Голова Верховної Ради України Володимир Литвин такі заяви і чи є в його діях ознаки злочину передбачені статтею 161 Кримінального кодексу України, повинна вирішити Генеральна прокуратура України.
В будь якому випадку публічні заклики щодо надання переваг за національною чи мовною ознаками одній меншині у порівнянні з іншими України порушують гарантоване статтею 22 Конституції України право громадян України жити в державі де усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

Володимир Яблонський
01 квітня 2009 року

Мітки: , ,